پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
شماره روزنامه : 628

ساخت بسکتهاي لايه گرم اير پري هيتر واحدهاي بخار نيروگاه نکا

امروز- با توانمندي کارکنان نيروگاه شهيد سليمي نکا ساخت بسکتهاي لايه گرم اير پري هيتر واحدهاي بخار بومي سازي شد.
به منظور افزايش راندمان بويلر و صرفه جويي در مصرف سوخت واحدها، عمليات ساخت و تعويض بسکتهاي لايه سرد و گرم ايرپري هيتر واحدهاي يک و دو بخاري نيروگاه شهيدسليمي نکا، همزمان با تعميرات اساسي انجام شد. شرکت مديريت توليدبرق نکا با توجه به نياز واحدهاي بخاري نيروگاه به ساخت تجهيز ژانگستروم( گرمکن هوا ) با استفاده از بسکتهاي سرد و گرم و به منظور استفاده از امکانات، تخصص و توانمنديهاي کارکنان در راستاي ساخت تجهيزات مورد نياز، با خريد دستگاههاي برش و فرم دهي ورق ، از سالهاي گذشته بستر لازم جهت ساخت بسکتهاي گرم اير پري هيتر و نيز ساخت فريم(باکس) بسکتهاي لايه سرد از جنس کورتن استيل را فراهم نموده است.
 بسکتهاي لايه سرد بويلرها بدليل محل قرارگيري، شرايط دمايي و تشکيل شبنم در حالت مازوت سوز بودن در معرض خوردگي بيشتر قرار داشته و به همين دليل باکس آنها از جنس کورتن با ضخامت 3 ميليمتر و ورقهاي داخل آنها داراي لعاب ضد خوردگي اسيدي مي باشد. شايان ذکر است بسکتهاي لايه سرد (لعابدار) در سنوات گذشته از خارج از کشور تامين مي شد که امسال براي اولين بار در داخل کشور ساخته شد و در حين تعميرات اساسي واحد يک بخار نصب گرديد.
 عمليات ساخت و تعويض بسکت واحدهاي بخاري نيروگاه شهيدسليمي شامل: تخليه ورقهاي فرسوده، ترميم فريمها، برش، فرم دهي و نصب ورقها در فريم ها و جوشکاريهاي مورد نياز و در ادامه استقرار در ژانگستروم در مدت 90 روز انجام شد.
در هر نوبت تعويض کامل بسکتهاي لايه سرد و گرم واحدهاي بخار 440 مگاواتي نيروگاه شهيدسليمي نکا براي لايه گرم حدود 200 تن و براي لايه سرد حدود50 تن ورق مصرف ميشود. براي انجام اين کار حدود 16 نفر در بخش تعويض، 10 نفر در بخش برشکاري و ساخت ، 6 نفر در بخش جوشکاري و 2 نفر در بخش حمل و نقل به صورت مستقيم فعاليت مي نمايند.  استفاده بهينه، بازيافت و جلوگيري از هدررفت انرژي يکي از کليدي ترين مباحث در نيروگاه هاي بخاري ميباشد، در بويلرهاي نيروگاهي به منظور افزايش راندمان و کاهش سوخت مصرفي از نوعي مبدل حرارتي به نام گرمکن هوا (ژانگستروم) استفاده ميشود تا بوسيله آن بتوان انرژي حرارتي گازهاي خروجي کوره را کنترل و در جهت افزايش دماي جريان هواي ورودي بکار گرفت.
ژانگستروم، متشکل از استوانه اي دوار به نام روتور است که فضاي آن با محفظه هايي به نام بسکت که تعداد زيادي ورق موجدار در داخل آن قرار دارد، پر مي شود، وجود موج بر روي سطوح انتقال حرارت موجب تحريک بيشتر جريان و افزايش ميزان انتقال حرارت ميگردد. بسکتها به تناسب محل استقرار و شرايط دمايي به 3 دسته لايه سرد، مياني و گرم روي هم قرار ميگيرند.

اخبار مرتبط
نظرات بینندگان
بدون نظر
ثبت نظر
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
 
 
 
زیان 5 میلیارد یورویی رنو در نیم سال اول
موتور XU پلاس امسال به تولید انبوه می‌رسد
مشتریان خودروهای خود را به موقع دریافت خواهند کرد
از ضررهای میلیاردی شرکت‌های بزرگ خودروسازی تا رکودهای اقتصادی تاریخی
رقابت ام‌ وی ‌ام 315پلاس، پژو 207 و برلیانس کراس
سهام نیسان سقوط کرد
تقدیر ایدرو از عملکرد ایران خودرو
اخبار کوتاه تجارت
خبری از مزایده و مذاکره نیست
چهار استان جدید امسال به شبکه ریلی متصل می‌شوند
گام بزرگ ایران و عراق به سوی مبادلات تجاری 20 میلیارد دلاری
چین، بازار پایدار و پرمصرف صادرات غیرنفتی ایران
صادرات ۳۳۹ میلیون دلاری به پاکستان از مرزهای جنوب شرق
فروشگاه ها مملو از کالاست
اخبار کوتاه شهرستان
ماسک بزنید تا به فاجعه همزمانی کرونا و آنفلوآنزا در پاییز نرسیم
اجرای مانور جهادی بهینه سازی شبکه های برق در غرب مازندران
تالاب صالحیه منطقه شکار ممنوع شد
ساخت بسکتهاي لايه گرم اير پري هيتر واحدهاي بخار نيروگاه نکا
صادرات میلیون دلاری از گمرک فرودگاه پیام کرج
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از برکات مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است
مدیریت مصرف راهکار رفع کمبود 2.5 مترمکعب آب شرب در اصفهان است
استقبال از طرح رایگان دوگانه سوز نمودن خودروهای عمومی باری و مسافری
پرونده 2 پزشک مدعی درمان کرونا با شربت گیاهی، به مراجع قانونی رفت
اخبار کوتاه فناوری
درآمد شرکت مادر گوگل برای نخستین بار کاهش یافت
مزایای پلی استیشن جدید سونی
واکسن کرونای روس‌ها ۲ هفته دیگر می‌آید
هواوی بزرگترین فروشنده موبایل جهان شد
ربات‌های  سخن‌گو پیشخدمت  رستوران  می‌شوند
چین هراسی برای تیک تاک دردسرآفرین شد
123 آسیب‌پذیری امنیتی ویندوز اصلاح شد
86 درصد گوشی‌های دپو شده در داخل گمرک زیر 300 یورو است
تامین زیرساخت مورد اعتماد برای اقتصاد دیجیتال
اخبار کوتاه انرژی
وضعیت منابع آبی ایران چگونه است؟
بازار جهانی منتظر نفت ارزان‌تر عربستان و امارات
تولید نفت عراق بالاتر از سهمیه اوپک پلاس ماند
زیان ۸ میلیارد دلاری توتال از سقوط قیمت نفت و گاز
نگران رقابت نیستیم

 

 

صفحه نخست درباره ما تماس با ما RSS
INFO@TODAYONLINE.IR

همه حقوق این سایت متعلق به روزنامه «امروز» است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است