دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹
1399/07/07 - 15:59

فارابی، نخستین کارگزاری ۲۴ ساعته بورس ایران

کارگزاری فارابی با بیش از یک‌ میلیون مشتری در سراسر کشور، نخستین مرکز پاسخگویی ۲۴ ساعته بورس ایران را راه‌اندازی کرد.

امروز- این مرکز با بهره‌مندی از نیروی انسانی آموزش دیده و خط مشی استفاده از ابزارهای تکنولوژیک، یکی از پیشرفته‌ترین مراکز تماس و ارائه مشاوره بازار سرمایه ایران است که استانداردهای جدیدی را در این حوزه تعریف کرده است.

۱۵۶۱، بدون بوق اشغال

مدیر معاملات آنلاین کارگزاری فارابی با اشاره به ویژگی‌های مرکز تماس جدید کارگزاری فارابی گفت: سامانه پاسخگویی تلفنی به مشتریان از طریق شماره ۱۵۶۱ تقریباً از ابتدای سال جاری بدون بوق اشغال در خدمت مشتریان است. در فضای مجازی هم از طریق اینستاگرام، لینکدین، توییتر، ایمیل و… همکاران در مجموعه کارگزاری فارابی پاسخگوی سؤالات مشتریان هستند. ضمن اینکه در نظر داریم یک «تلفن قرمز» هم در شعب نصب شود که در مواقع لزوم، مشتریان از شعب به‌طور مستقیم با دفتر مرکزی ارتباط برقرار کنند.

سید احسان طباطبایی درباره ۲۴ ساعته شدن مرکز تماس ۱۵۶۱ افزود: قبلاً سامانه ۱۵۶۱ کارگزاری فارابی، ۱۲ ساعت در شبانه‌روز پاسخگوی مشتریان بود. حدود سه ماه پیش به فعالان بازار سرمایه وعده دادیم که تا پایان تابستان، فعالیت مرکز پاسخگویی به مشتریان در این کارگزاری به‌صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته خواهد شد. هم‌زمان با پایان شهریور ماه، وعده کارگزاری فارابی محقق شد و مرکز پاسخگویی به مشتریان به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به حجم تماس‌های بالای این مرکز نیز تأکید کرد: به‌طور میانگین، در روزهای معاملاتی بیش از ۱۰ هزار تماس مشتریان پاسخ داده می‌شود که البته در روزهای غیر معاملاتی، حجم تماس‌ها کمتر از این میزان است؛ اما پیش‌بینی می‌شود با ۲۴ ساعته شدن زمان کاری این مرکز، تماس‌ها به لحاظ آماری بیشتر شود.

بهره‌مندی از ابزارهای هوش مصنوعی

طباطبایی یکی از مزایای مرکز تماس جدید کارگزاری فارابی را بهره‌مندی از ابزارهای هوش مصنوعی و رباتیک دانست و افزود: تعامل انسانی با مشتریان، اولویت کارگزاری فارابی است و مشتریان اصولاً در ارتباط با اپراتورهای انسانی، راحت‌تر به پاسخ سؤالات خود می‌رسند؛ بنابراین در مرحله اول، برای شناسایی مشتریان از هوش مصنوعی استفاده‌ شده و هدف نهایی این است که به‌زودی، با حفظ تعامل انسانی، پاسخگویی به‌صورت اتوماتیک انجام شود.

به گفته مدیر معاملات آنلاین کارگزاری فارابی بیشتر سؤالات مخاطبان مرکز تماس، مربوط به شرایط بازار و فروش سهام عدالت است. طباطبایی ضمن اشاره به حجم بالای پرسش‌ سهامداران عدالت درباره نحوه فروش سهام عدالت و چگونگی واریز وجه فروش و… تصریح کرد: ازآنجایی‌که سامانه سعدی (پرمخاطب‌ترین سامانه فروش سهام عدالت) متعلق به کارگزاری فارابی است، بخش قابل‌توجهی از زمان مشاوران صرف راهنمایی و ارائه پاسخ به مخاطبان سهام عدالت می‌شود. ضمن اینکه با توجه به امکان ثبت‌نام برای دریافت کد بورسی و احراز هویت سجام از طریق کارگزاری فارابی بدون نیاز به مراجعه حضوری، سؤالاتی درباره نحوه خریدوفروش هم توسط افراد تازه‌وارد به بورس طرح می‌شود.

آن‌طور که طباطبایی توضیح می‌دهد، پاسخگویی به مشتریان در کارگزاری فارابی، قابل‌مقایسه با سایر رقبا نیست و این سطح از خدمات در بازار سرمایه کشورمان بی‌سابقه است. به گفته وی، کارگزاری فارابی حتی قبل از آنکه به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مشتریان باشد، خیلی بیشتر از سایر کارگزاری‌ها پاسخگوی سؤالات مشتریان بوده است. استقبال مشتریان از ۲۴ ساعته شدن مرکز تماس هم نشان از نیاز بازار سرمایه به خدمت‌رسانی شبانه‌روزی دارد.

ارائه خدمات احراز هویت غیرحضوری

وی در پایان راه‌اندازی خدمات احراز هویت غیرحضوری سجام و کارگزاری را خدمت جدیدی برای فعالان بازار سرمایه دانست و گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا و مشکلات مراجعه حضوری، مردم تمایل بیشتری به دریافت خدمات غیرحضوری از جمله مشاوره تلفنی و آنلاین دارند. کارگزاری فارابی هم با توجه به شرایط پیش‌آمده و با فراهم کردن امکان ثبت‌نام و احراز هویت آنلاین، فرصتی را در اختیار متقاضیان ورود به بورس قرارداد که تمام فرایند بورسی شدن را به‌طور غیرحضوری انجام دهند. تمام این اقدامات حجم کاری مرکز تماس را افزایش داده است. البته با ۲۴ ساعته این مرکز، متقاضیان دریافت مشاوره‌های بورسی، ساده و سریع‌تر از قبل به پاسخ سؤالاتشان می‌رسند.

کد خبر : 1488
برچسب ها
اخبار مرتبط
نظرات بینندگان
بدون نظر
ثبت نظر
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
 
 
 
حبس نفس بازار طلا در آستانه انتخابات آمریکا
دلار در سراشیبی
جولان کرونا نفت را ارزان‌تر کرد
پیش‌بینی کارشناسان از آینده بازار خودرو
بورس در نخستین هفته آبان‌ماه به کدام سمت می‌رود؟
قیمت دلار به ۲۹ هزار و ۲۵۰ تومان رسید
شاخص وارد کانال یک میلیون و۳۰۰هزار واحدی شد
شاخص بورس همچنان می‌ریزد؟
کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو فقط روی کاغذ
جزییات افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مواد شوینده و بهداشتی اعلام شد
افزایش ۴ برابری هزینه تولید نان حجیم
چرا مردم نرخ رسمی تورم را باور نمی‌کنند؟
پایداری شبکۀ ایرانسل در آوج با وجود وقوع زلزله
فیات 500e نسخه 1+3؛ طراحی جدید برای نوستالژی ایتالیایی! (+عکس)
بالاخره قیمت خمیردندان خارجی چند است؟
شرایط رکود به خرده فروشی بازگشت
گرانی مس در بازار جهانی رکورد زد
ریزش سنگین دلار جهانی
خیز بلند بیت کوین!
واردات برنج از امروز بلامانع است
پایان هفته‌ای پرنوسان در بورس
ارسال پیامک تعیین نوع مصرف مشترکان برق از امروز
بانک مرکزی در اجرای قانون جدید چک عقب مانده ‌است
رگولاتور: ایرانسل، آینده‌نگرانه و همگام با رویکردهای نوین جهانی، مدیریت می‌شود
مرکز مبادله تمبر در موزه شرکت پست راه‌اندازی می‌شود
فهرست اقدامات کلان شبکه ملی اطلاعات منتشر شد
اپراتورهای بزرگ برای نسل ششم اینترنت پیش‌قدم شدند
معرفی هامر الکتریکی 2020 با گشتاور 15592 نیوتن متری! (+عکس)
وزیر ارتباطات: خانوادۀ ایرانسل به یکی از بزرگترین کارفرماهای خرید خدمات تبدیل شده است
ایرانسل 14 ساله شد
جرایم فیشینگ کاهش یافت
تماس صوتی و تصویری در نسخه وب واتس اپ
پرسرعت‌ترین کشورها در اینترنت موبایل و ثابت
مجوز بورس برای عرضه سهام ایرانسل داده شده است
راه‌اندازی اینترنت نسل پنجم در ۲ منطقه جدید تهران
گوجه فرنگی هر کیلو ۱۵ هزار تومان شد
مراسم سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌ همراه ایرانسل برگزار شد
صرافی‌ها: خریدار نیست؛ همه فروشنده‌اند
ریزش نرخ‌ها در بازار و تلاش برای فروش دلارهای دپوشده
کاهش ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومانی خودرو

 

 

صفحه نخست درباره ما تماس با ما RSS
INFO@TODAYONLINE.IR

همه حقوق این سایت متعلق به روزنامه «امروز» است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است