شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
1401/04/13 - 20:57

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تقریبا تمامی تولیدات صنعت خودرو ایران از پلت فرم‌های تاریخ گذشته استفاده می‌کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است؛ تقریبا تمامی تولیدات صنعت خودرو ایران به غیر از خودروهای چینی، از پلت فرم‌های تاریخ گذشته استفاده می‌کنند.
مسلم صالحی در گفت و گو با بازار، پیرو مقوله سطح تاب آوری صنعت خودروسازی در حاکمیت سیاسی و نظام اجتماعی ایران، گفت: صنعت خودروسازی به‌دلیل ارزش و جایگاه ویژه آن در شبکه تولید صنعتی و خدمات پس از فروش و همچنین به لحاظ ارتباط گسترده با زنجیره های بالادستی و پایین‌دستی خود، یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌ یافتگی محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: از میان تولیدات صنعت خودرو ایران هیچ کدام جدید محسوب نمی‌شوند. تقریبا تمامی تولیدات صنعت خودرو ایران به غیر از خودروهای چینی از پلت فرم‌های تاریخ گذشته استفاده می‌کنند.این نماینده مجلس بیان کرد: نکته جالب آنجاست که درصد قابل توجهی از این پلتفرم ها یا در هیچ مؤسسه ایمنی تایید نشده اند و یا از رده خارج و منسوخ شده اند.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ذکر این نکته که فارغ از هیاهوهای سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و بررسی برآیند عملکرد ۶۰ ساله این صنعت، چندین سوال در این بخش مطرح است، تصریح کرد: همواره در این بخش این سوالات مطرح است که صنعت خودروسازی چه تاثیری در توسعه یافتگی یا توسعه نیافتگی ایران عزیز دارد؟
 آیا نظام اجتماعی کشور از تولیدات صنعت خودروسازی به یک غرور ملی رسیده است یا به درجه بالایی از بی اعتمادی توام با سرخوردگی دست یافته است؟ همچنین آیا پس از جاری سازی حجم وسیعی از حمایت های مادی و معنوی طی سالیان دراز، دستاوردهای حاصل به گونه ای است که حاکمیت سیاسی حاضر باشد این تجربه را برای سایر صنایع بالادستی تکرار نکند؟وی بیان کرد: همچنین این سوال مطرح است که آیا صنعت خودروسازی ته مانده ای از اعتماد بنفس را دارد که کماکان خود را نوزادی نیازمند حمایت های دولتی بداند. همچنین این سوال مطرح است که این صنعت سهم خود را در توسعه یافتگی یا توسعه نیافتگی کشور چقدر برآورد می کند؟ آیا در ادامه، سطح تاب آوری جامعه به گونه ای است که سیاست های حمایتی در آینده نیز توجیه پذیر باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به واقع وقت آن رسیده است که صدای بلند، واضح و شفاف نظامات اجتماعی و اقتصادی کشور شنیده شود و با درس از روند گذشته، تغییر رویه جدی در سیاست های حاکمیتی در برابر صنعت خودروسازی صورت پذیرد.

کد خبر : 3391
برچسب ها
اخبار مرتبط
نظرات بینندگان
بدون نظر
ثبت نظر
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
 
 
 
سیر تا پیاز وام تشویقی 500 میلیون تومانی برای این زوج ها!
تولید زیرزمینی لوازم آرایشی تقلبی در ایران
ارتقای تبادل الکتریکی میان ایران و همسایگان
جایگاه اینترنت ایران یک پله سقوط کرد
شهرداری یکی از عوامل بحران زاد و ولد موش‌ها در سطح تهران است
هزینه های بالای احداث؛ مانعی بر سر راه توسعه گلخانه های کشور 
خداحافظی با چک‌ بی‌محل؛ با سقف اعتباری صدور چک آشنا شوید
ابلاغیه جدید برای حل مشکل طلافروشان صادر شد
کاهش قیمت میوه به ضرر کشاورز است! 
تکاپوی ایران برای تقویت حضور در بازارحلال
 آماد‌‌‌ه پرد‌‌‌اخت مالیات شوید‌‌‌
مرغ گران نمی‌شود‌‌‌‌‌
مسافران گوش به زنگ باشند‌
تغییر ماهیت بازار مسکن از سرمایه‌ای به مصرفی
۴۸ منطقه آزاد به میدان آمده اند؟
جزئیاتی از کشف یک آسیب‌پذیری در مرورگر گوگل کروم
فروش کارتن یخچال کره‌ای با قیمت‌های میلیونی
شرایط دریافت وام ۳۰۰ میلیونی برای مستاجران اعلام شد
اختصاص یارانه شیرخشک به هر نوزاد تا سقف ۱۰ قوطی در ماه
سقف ۷ هزار لیتری هر کارت آزاد سوخت
شاید تسهیلات بانکی برای خواصی مثل زنجانی‌ها و شهرام جزایری‌ها پرداخت می‌شود اما به مردم محروم نه
تضمین نقش محوری شرکت‌های دولتی در توسعه اقتصادی
بازگشت لاتاریِ ثبت‌نام خودرو!
اطلاعیه وزارت کار برای متقاضیان سهام عدالت: به ما زنگ نزنید
تأمین آب تالاب هورالعظیم در اولویت است
سامانه خودنویس از دسترس خارج شد
طرح صیانت در دستورکار صحن علنی مجلس
بازار نیمه تعطیل است
چالش های توسعه استانی براساس برنامه هفتم
راه تامین ۱۶۰ میلیارد دلار برای توسعه میادین نفت و گاز 
لوازم خانگی ایرانی، هم از دوبی گرانتر است، هم از محصولات خارجی بی کیفیت تر است
 گوجه فرنگی و پیاز فعلا ارزان نمی‌شوند
خطر زندان بیخ گوش فروشندگان مسکن ملی
صف های خرید مرغ برچیده شد
پیوست عدالت در مالیات های مستقیم!
نرخ فرونشست محدوده تخت جمشید به ۱۷ سانتیمتر رسید
بدهی دولت به فروشندگان در طرح یارانه کالا برگ
قیمت عجیب و باورنکردنی میوه در بازار تهران
جرایم سنگین برای استخراج‌کنندگان غیرقانونی رمزارز
شگردهای دولت برای پیشرفت نهضت ملی مسکن

 

 

صفحه نخست درباره ما تماس با ما RSS
INFO@TODAYONLINE.IR

همه حقوق این سایت متعلق به روزنامه «امروز» است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است