کف قیمت خودرو داخلی در بازار آزاد به مرز ۴۰۰ میلیون رسیده است. این عدد برای تارا اتوماتیک تیپ V۴ به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون میرسد
افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد دقیقا از اوایل زمستان امسال آغاز شد و کمامان روزبهروز به اعداد و ارقام پیشنهادی فروشندهها اضافه میشود.
تیبا صندقداری که از خط تولید سایپا کنار رفته و مثلا جزو اقتصادیترین گزینههاست، حولوحوش ۴۰۰ میلیون تومان به خریداران پیشنهادی میشود و نسبت به اولین روز دیماه امسال جهش قیمت ۷۰ میلیونی داشته است. آنطرف تارا اتوماتیک تیپ V۴ که جزو دستپختهای جدید خودروسازان است، بهطور متوسط یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون آگهی میشود و بهعنوان گرانترین سواری داخلی موجود در بازار رشد قیمت ۱۸۵ میلیونی را نسبت به ۴۵ روز قبل بهچشم میبیند. باوجود تکذیب اخبار و شایعاتی که آرامش ماههای گذشته بازار را به هم ریخته، شیب بیرحمانه افزایش قیمت خودرو همچنان ادامه دارد و آرایش ترسناکی برای خریداران بهوجود آورده است.
ارزانترین خودرو ایرانی؛ ۴۰۰ میلیون
تیبا صندوقدار که جزو ارزانترین سواریهای داخلی در بازار است، بهطور متوسط ۴۰۰ میلیون در سایتهای آنلاین آگهی میشود. این عددی که روبروی قیمت تیبا صندوقدار مدل ۱۴۰۱ در سایتهای تخصصی خودرو بهچشم میخورد، اما اگر اوایل دیماه در بازار آزاد سراغ تیبا صندوقدار را میگرفتید، نهایتا با ارقامی نزدیک ۳۳۰ میلیون تومان روبرو میشدید.
قیمت تیبا صندوقدار در بازار آزاد بهاین ترتیب ظرف ۴۵ روز حدود ۷۰ میلیون تومان ارتقا پیدا کرد و حالا برای خرید ارزانترین سواری داخلی باید قریب ۴۰۰ میلیون ناقابل کنار گذاشت.
تیبا ۲ یا همان تیبا هاچبک که در اولین روزهای دیماه حدود ۳۴۰ میلیون تومان ارزش داشت، حالا بهشکل متوسط ۳۹۵ میلیون قیمتگذاری میشود و اعداد و ارقام پیشنهادی فروشندههای کوییک و ساینا کمتر از این حرفها نیست.
قیمت کوییک دندهای ساده که مثل تیبا در دسته اقتصادیترین محصولات داخلی قرار میگیرد و از خط تولید کنار رفته، در این مدت با رشد ۳۵ میلیونی از مرز ۳۴۵ به حولوحوش ۳۸۰ میلیون تومان رسیده است. کوییک R دندهای را شش هفته قبل میتوانستیم ۳۵۵ میلیون بخریم، اما الان متوسط قیمت کوییک R دندهای در بازار آزاد به ۳۹۰ میلیون تومان ارتقا پیدا کرده است.
ساینا S دندهای که بهجای ساینا دندهای ساده به خط تولید سایپا اضافه شده است، الان ۳۹۰ میلیون تومان یعنی ۳۵ میلیون بیشتر از هفته اول دی قیمت خورده و تقریبا به همین میزان روی قیمت نسخهها و تیپهای مختلف ارزانترین سواریهای داخلی اضافه شده است.
گرانترین خودرو داخلی؛ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون
تارا اتوماتیک تیپ V۴ که جدیدترین سواری عرضهشده توسط خودروسازان به بازار آزاد است، توسط فروشندهها به شکل متوسط یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون به خریداران پیشنهاد میشود؛ ۱۸۵ میلیون بیشتر از اولین روز دیماه امسال.
قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۴ بهاین ترتیب ظرف شش هفته معادل ۲۰ درصد ارتقا پیدا کرده و حالا آن را بهگرانترین سواری داخلی تبدیل میکند.
پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقفشیشهای که گرانقیمتترین عضو از این خانواده نسبتا پرجمعیت است، پشتسر تارا اتوماتیک تیپ V۴ گرانترین سواری داخلی بهحساب میآید. این یکی الان معادل ۹۸۵ میلیون تومان یعنی ۱۶۵ میلیون بیشتر از ابتدای دیماه قیمت میخورد.
دنا پلاس اتوماتیک یکی دیگر از سواریهای گرانقیمت داخلی است. اوایل زمستان امسال اگر به قصد خرید دنا پلاس اتوماتیک راهی بازار میشدید، نهایتا با ارقامی نزدیک ۸۰۵ میلیون تومان ملاقات میکردید. قیمت دنا پلاس اتوماتیک، اما الان بهشکل متوسط به ۹۶۵ میلیون تومان ارتقا پیدا کرده که بهمعنی رشد ۱۶۰ میلیونی در عرض شش هفته است.
شاهین اتوماتیک مثل تارا اتوماتیک تیپ V۴ بهتازگی وارد بازار شده است. این یکی اواسط آبان امسال توسط سایپا پا به بازار گذاشت و آن موقع بیشتر از ۷۶۰ میلیون خریدار نداشت.
به نقل از فرارو؛ قیمت شاهین اتوماتیک اوایل دیماه با کاهش ۱۰ میلیونی در بازار آزاد به مرز ۷۵۰ میلیون تنزل پیدا کرد، اما الان فروشندههای شاهین اتوماتیک در پلتفرمهای آنلاین رقمی معادل ۸۴۵ میلیون برای آن درنظر میگیرند. قیمت شاهین اتومات در بازار آزاد بهاین ترتیب ظرف ۴۵ روز حدود ۹۵ میلیون تومان بالا آمده است.
1402/11/14 - 20:20
آرایش جدید و ترسناک در بازار خودرو
کد خبر : 5588
برچسب ها
اخبار مرتبط
نظرات بینندگان
بدون نظر
ثبت نظر
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
ثبت نظر
- آخرین اخبار
قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمیها برای تولید بنزین
۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی به ایران صادر شده است
چه کسی گفته پنجشنبه وجمعه مقدس است؛ قرآن هم میگوید بعد نمازجمعه بروید دنبال کسب وکار
نمیتوانیم پول صادرات لوازم خانگی به عراق را بگیریم
مُهر سکوت بر لب کارگران ناراضی از ترس بیکاری
شگرد افزایش کارایی و رقابتپذیری در اقتصاد
پاک کردن بحران استقراضهای هنگفت!
پای رانت به فضای مجازی کشیده شد
شناسایی فرصتهای جدید در صنایع بالادست صنعت پتروشیمی
سرنوشت محمولههای حاوی روغن در بندر عباس به کجا رسید؟
عدس 71 درصد و لوبیا سفید 130 درصد گران شد
مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد
تقلای مدیرعامل اتحادیه دام سبک برای گرانی گوشت قرمز!
چشم بسته دولت بر حاشیه نشین های پایتخت
کاهش ۷۰ درصدی صادرات خشکبار ایران
گشودن دریچه صادراتی جدید به روی دنیا
هشدار درباره فروش طلا با عیار پایین
حساب بانکی چه کسانی مشمول مالیات میشود؟
جدیدترین راهکار خرید و فروش خودروهای کارکرده!
ریخت و پاش تبلیغاتی «آینده» با جیب خالی
تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران میشود؟
سقف معافیت مالیاتی برای اشخاص غیرتجاری مشخص شد
متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند
مردم میگویند دولت از بالا رفتن قیمت دلار خوشحال میشود
دلار باز هم ارزان شد ولی تقاضایی نیست!
«مالیات بر عایدی سرمایه» علیه سوداگری
دودی که از سیانور خطرناکتر است
خداحافظی با اقتصاد زیرزمینی
دستمزد کارگران از تورم عقب مانده است
کارت بانکی ۶ بانک حذف میشود
قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
قیمت عجیب حوالههای خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید
کارگر و کارآفرین دو همکار در خط مقدم نبرد اقتصادی
حمایت و توانمندسازی مردم برای زندگی سالم
افزایش شیب کاهش فشار مالیاتی بر تولید
جایگاه مبهم خصوصی سازی و بخش خصوصی در تولیدات صنعتی
حلقه مفقوده برندسازی در سبک زندگی ایرانی