جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
شماره روزنامه : 628

زیان 5 میلیارد یورویی رنو در نیم سال اول

امروز- اکثر خودروسازان دیگر گزارش های نیم سال اول 2020 خود را منتشر کرده اند. شیوع ویروس کرونا، ضعف خودروسازانی را آشکار کرد که آمادگی لازم برای مواجه شدن با شوک را نداشتند.
بخش رنو از اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی هنوز از ضربه ی دستگیری و اتهام معمار اتحاد رنو-نیسان به سلامت بیرون نیامده بود که شوک تعطیلی سراسری و کاهش شدید تقاضا برای خودرو در سطح جهانی ضربه ای سنگین تر به این شرکت وارد آورد. ضربه به قدری شدید بود که کارلوس تاوارس،‌ مدیر عامل پ اس آ (پژو-سیتروئن)، شرکت رقیب رنو در فرانسه، آن را با عبارت «دوران تمام عیار داروینی» در صنعت خودرو توصیف کرده است.تاوارس در توصیف اوضاع صنعت خودرو در فرانسه گفته که کاوید-19 و چند ضربه دیگر به صنعت خودرو «فرق بین آنهایی که چابک تر و مقتصد تر هستند با آنهایی که نیستند مشخص کرده است».
کارلوس قصن هم که متهم به فساد در اتحاد رنو-نیسان است و از ژاپن با ترفندهایی گریخته، فرصت را غنیمت شمرده و رفتار و نتایج عملکرد رنو و نیسان را «رقت انگیز» pathetic توصیف کرده و آن را به نبود یک رهبری مشترک در این اتحادیه برای روبه رو شدن با پاندمی کاوید-19 نسبت داده است.بر اساس خبر منشر شده توسط Refinitiv data  گزارش 6 ماهه اول 2020 نشان داده است که رنو 1.8 میلیارد یورو (معادل 2.1 میلیارد دلار) زیان عملیاتی را متحمل شده است. اگر سایر زیان ها از جمله تأثیر زیان نیسان هم محاسبه شود، زیان خالص نیسان در نیمه اول سال 2020 به 5 میلیارد یورو می رسد.نیسان هم به تنهایی در نیم سال اول 4.5 میلیارد دلار زیان عملیاتی گزارش کرده است و کاهش فروش نیسان در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است. رنو می گوید تأثیر زیان نیسان بر رنو را می توان 1.24 میلیارد یورو برای فصل دوم سال 2020 محاسبه کرد.حالا این اتحادیه مجبور است برنامه ای بسیار سختگیرانه را به اجرا بگذارد که در آن یک پنجم از دامنه محصولات کاهش می یابد، هزاران نفر از نیروی انسانی شغل خود را از دست خواهند داد و تلاش ها برای همکاری اعضای اتحاد شدت خواهد گرفت.دنیس شمول Denis Schemoul از تحلیل گران IHS Markit می گوید: «رنو می تواند مستقل بماند فقط باید همکاری را تقویت کند.»گویی اتحاد رنو مثل قایقی است که سوراخ شده و نشتی دارد و همزمان توفان کاوید-19 هم از راه رسیده است.با این که فروش در اروپا شروع به بهبود کرده است و تقاضا در بازارهای آمریکای شمالی هم با سرعت پایین روند افزایشی پیدا کرده اما مردم از ترس ویروس به نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش نزدیک هم نمی شوند.

اخبار مرتبط
نظرات بینندگان
بدون نظر
ثبت نظر
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
 
 
 
زیان 5 میلیارد یورویی رنو در نیم سال اول
موتور XU پلاس امسال به تولید انبوه می‌رسد
مشتریان خودروهای خود را به موقع دریافت خواهند کرد
از ضررهای میلیاردی شرکت‌های بزرگ خودروسازی تا رکودهای اقتصادی تاریخی
رقابت ام‌ وی ‌ام 315پلاس، پژو 207 و برلیانس کراس
سهام نیسان سقوط کرد
تقدیر ایدرو از عملکرد ایران خودرو
اخبار کوتاه تجارت
خبری از مزایده و مذاکره نیست
چهار استان جدید امسال به شبکه ریلی متصل می‌شوند
گام بزرگ ایران و عراق به سوی مبادلات تجاری 20 میلیارد دلاری
چین، بازار پایدار و پرمصرف صادرات غیرنفتی ایران
صادرات ۳۳۹ میلیون دلاری به پاکستان از مرزهای جنوب شرق
فروشگاه ها مملو از کالاست
اخبار کوتاه شهرستان
ماسک بزنید تا به فاجعه همزمانی کرونا و آنفلوآنزا در پاییز نرسیم
اجرای مانور جهادی بهینه سازی شبکه های برق در غرب مازندران
تالاب صالحیه منطقه شکار ممنوع شد
ساخت بسکتهاي لايه گرم اير پري هيتر واحدهاي بخار نيروگاه نکا
صادرات میلیون دلاری از گمرک فرودگاه پیام کرج
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از برکات مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است
مدیریت مصرف راهکار رفع کمبود 2.5 مترمکعب آب شرب در اصفهان است
استقبال از طرح رایگان دوگانه سوز نمودن خودروهای عمومی باری و مسافری
پرونده 2 پزشک مدعی درمان کرونا با شربت گیاهی، به مراجع قانونی رفت
اخبار کوتاه فناوری
درآمد شرکت مادر گوگل برای نخستین بار کاهش یافت
مزایای پلی استیشن جدید سونی
واکسن کرونای روس‌ها ۲ هفته دیگر می‌آید
هواوی بزرگترین فروشنده موبایل جهان شد
ربات‌های  سخن‌گو پیشخدمت  رستوران  می‌شوند
چین هراسی برای تیک تاک دردسرآفرین شد
123 آسیب‌پذیری امنیتی ویندوز اصلاح شد
86 درصد گوشی‌های دپو شده در داخل گمرک زیر 300 یورو است
تامین زیرساخت مورد اعتماد برای اقتصاد دیجیتال
اخبار کوتاه انرژی
وضعیت منابع آبی ایران چگونه است؟
بازار جهانی منتظر نفت ارزان‌تر عربستان و امارات
تولید نفت عراق بالاتر از سهمیه اوپک پلاس ماند
زیان ۸ میلیارد دلاری توتال از سقوط قیمت نفت و گاز
نگران رقابت نیستیم

 

 

صفحه نخست درباره ما تماس با ما RSS
INFO@TODAYONLINE.IR

همه حقوق این سایت متعلق به روزنامه «امروز» است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است